Kiedy przestać odchudzać

Dlaczego nie trzymać się swojej ulubionej diety, jeśli przestałeś chudnąć? Skąd wiesz, że dieta nie jest już zdrowa? Jak prawidłowo wycofać się z postu? Na te pytania odpowiadamy w artykule.

Nie będziemy rozmawiać o dietetycznej diecie dla osób z chorobami przewodu pokarmowego, ale o dietach mających na celu znaczne zmniejszenie masy ciała. Rozpoczynając każdy eksperyment na swoim ciele i zdrowiu, musisz dokładnie wiedzieć, kiedy należy go zakończyć.

Dietetycy zwykle zalecają osobom z ciężką cukrzycą i otyłością system ograniczeń żywieniowych, których należy przestrzegać przez resztę życia. Osoby zdrowe w swoich próbach odchudzania powinny wybierać diety o ograniczonym czasie działania — nie dłuższym niż kilka miesięcy. Ci, którzy chcą schudnąć, często wybierają dla siebie jedną ze standardowych diet, która pomogła komuś innemu.

Jak sprawdzić, czy dieta nie działa

Według Bregu, Nikolaeva, a nawet kalendarza księżycowego ludzie głodują, nie dostosowując się do cech własnego ciała. Prowadzi to do tego, że korzystny krótkotrwały post leczniczy zamienia się w wyczerpującą torturę głodu, która przynosi nieodwracalne szkody dla zdrowia. Koniecznie trzeba złapać moment, w którym dieta nie jest już zdrowa. Oto kilka oznak, że czas przestać pościć:

  • Ciągle odczuwasz brak siły, osłabienie, zmęczenie, senność
  • Cierpisz na częste bóle głowy, a nawet omdlenia
  • Regularnie odczuwasz chłód
  • Zaczęły się problemy z trawieniem (biegunka lub zaparcia)
  • W ustach czujesz zapach acetonu
  • Widzisz łamliwe włosy i paznokcie
  • Pojawiły się choroby skóry, w szczególności zaczerwienienie nosa i policzków

Na przykład ostatni objaw jest typowy dla osób o cienkiej skórze i może mówić o trądziku różowatym, poważnej chorobie spowodowanej naruszeniem mikrokrążenia krwi w skórze. Niedobór niezbędnych witamin i minerałów osłabia układ odpornościowy, reagując na częste przeziębienia i inne choroby zakaźne. Jeśli źle się poczujesz lub ponownie poczujesz ból, natychmiast przestań pościć.

Nie kontynuuj diety, jeśli w pewnym momencie przestałeś tracić na wadze. Po pewnym czasie po rozpoczęciu postu koniecznie przychodzi okres „plateau”, kiedy poprzednie wysiłki nie prowadzą do zwykłego rezultatu. To sygnał, że organizm przystosował się do nowych warunków i nie zamierza już rozstać się z tymi dodatkowymi kilogramami. W tym momencie czas na przerwę.

Nawet jeśli cel nie został jeszcze osiągnięty, przywróć zapomniane potrawy do diety, oczywiście, w ograniczonych ilościach. Kiedy organizm jest wypoczęty i ponownie przyzwyczajony do dobrej diety (zwykle ten okres trwa kilka tygodni), można powrócić do poprzedniej diety. Aby osiągnąć sukces, czasami trzeba zejść o jeden stopień, a następnie przejść o dwa w górę.

Dlaczego post jest taki zły przez długi czas?

Wszystkie diety ekstremalne są niezrównoważone. Z pożywienia komórki organizmu otrzymują energię i budulec, a także witaminy i minerały niezbędne do regulacji wszystkich procesów biochemicznych w organizmie. Długotrwałe niedożywienie wyczerpuje rezerwy organizmu i zakłóca normalne funkcjonowanie wszystkich jego układów. Nieuchronnie, poziom glukozy we krwi gwałtownie spada. Próby nadrabiania strat przez organizm przy pomocy rezerw wewnętrznych prowadzą do przeciążenia narządów wewnętrznych.

Uważa się, że post pomaga usuwać szkodliwe substancje z organizmu. Nie jest to do końca prawdą: wiele toksyn i toksyn powstaje bezpośrednio podczas strajku głodowego, a nie przed jego rozpoczęciem. Metabolizm zwalnia, organizm staje się zestresowany i traci zdolność skutecznego pozbywania się odpadów. Większość diet opiera się na ograniczaniu węglowodanów i zwiększaniu spożycia białka. Takie jedzenie jest silnym obciążeniem dla układu pokarmowego, którego nie wytrzymuje.

W dłuższej perspektywie długotrwały post na tle osłabionego układu odpornościowego może skutkować tak poważnymi problemami zdrowotnymi:

  • osteoporoza i złamania kości
  • zmniejszony popęd płciowy
  • bezpłodność
  • spowolnienie wzrostu i rozwoju u dzieci
  • wrzody żołądka i inne choroby przewodu pokarmowego
  • chroniczne zmęczenie
  • zaburzenia układu nerwowego
  • wypadanie zębów i włosów

Post osłabia sprawność fizyczną, wyniki sportowe i sprawność umysłową oraz ma niezwykle szkodliwy wpływ na zdolność do pracy i twórcze osiągnięcia.

Jak wyjść z diety

W każdym razie nie wpadaj na swoje ulubione słodycze, których tak długo sobie odmawiałeś. Konieczne jest przeanalizowanie codziennego menu, obliczenie liczby spożywanych kalorii i rozsądne zwiększenie jej o zdrową żywność. Na początek możesz przestrzegać zwykłej zasady żywienia ułamkowego — jedz trochę 4-6 razy dziennie. W pierwszym tygodniu po zakończeniu diety dzienne spożycie kalorii można zwiększyć o 50-100 kcal, w drugim o kolejne 100 kcal. Włącz do diety więcej chudego mięsa i produktów mlecznych.

Pamiętaj, bez względu na to, jaką dietę wybierzesz, bez względu na to, jak uparcie męczysz się głodem, bez wysiłku fizycznego nie będziesz w stanie stracić znacznej nadwagi. Nawet jeśli bieganie i chodzenie są dla Ciebie przeciwwskazane, staraj się poruszać: używaj roweru treningowego, choć na pływanie, aerobik w wodzie, pilates.

I mniej polegaj na super dietach z imponującą utratą wagi w krótkim czasie. W takich przypadkach utrata masy ciała jest spowodowana tkanką mięśniową, której odzyskanie będzie wówczas niezwykle trudne. Oczywiście zużycie energii przez organizm z osłabionymi mięśniami będzie mniejsze, więc już niedługo zrzucone kilogramy powrócą. Możliwe, że została podwojona.

Profesjonalni dietetycy zalecają powolne odchudzanie — nie więcej niż 3-4 kilogramy miesięcznie. Dlatego zacznij zmieniać styl życia nie 2 tygodnie przed urlopem, ale przynajmniej kilka miesięcy.

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Solve : *
1 × 19 =